Gårdagens intervaller med nackspärr

Nacken börjar kännas bättre så jag testade intervaller på bandet igår kväll.

Det var sjukt jobbig och då inte pga nacken. Utan själva intervallerna. Jag skojar inte när jag påstår att jag ALDRIG har svettats så mycket i hela mitt liv.

Svetten rann bokstavligt talat av mig och droppade ner från ansiktet, ner på golvet och kläderna efteråt. Skönt, då vet man ju att man tränat i alla fall och att man lever!

Nacken känns bättre och idag är jag inbokad på lunchträning. Cross circle. Det ser jag fram emot och jag hoppas att nacken klarar av vikterna.

Har min kropp anpassat sig?

För att man ska få ut så mycket som möjligt av sin träning så är det bra att variera träningen. Det är väl något som jag är rätt dålig på har jag kommit på.

Ofta kör jag ett gäng favoritövningar på en favoritvikt med favoritrepetitioner. Kroppen är ju så fantastisk så den anpassar sig rätt snabbt. Därför gäller det att variera träningen så gott som det går och att man tränar på sina svagheter. När jag tänker efter så går jag nog och tror att jag är duktig på variation men i själva verket är det något som jag helt glömmer bort.

Det är ju såklart lättare sagt än gjort. Det är lite därför jag börjat med pass… För att få lite variation och det känns kan jag lova. Herre min ge vilken träningsvärk jag haft efter de 3 pass jag gjort🙂

Från och med nu (så snart nackspärren lagt sig) så kommer jag åtminstone att höja vikterna ibland och då köra färre reps. Plus att ha med tidigare tankar om förändring i planeringen.

citat

Bättre än inget 

Igår skulle jag försöka träna på gymmet med min nackspärr. Herregud alltså. Det gick ju knappt att göra något alls.

Det blev 20 minuters promenad på bandet med 8-12%lutning. Fick iaf fram lite svett där. Springa var INTE att tänka på. Herregud alltså, så ont det gjorde. Men sedan blev det lite magövningar som kändes okej. All träning är bättre än ingen…

Det är nog inte meningen

Alltså, det är nog inte meningen att jag ska köra något core-pass. Förra veckan blev det inställt pga sjuk ledare och idag vaknar jag med en sjujäkla nackspärr.

Den här nacken alltså. Jag vet inte hur många gånger jag haft nackspärr även om det var ett tag sedan nu. Jag är så less på det. Man blir ju smått invalid varje gång det händer.

Jaja, ett inställt core-pass och lite (läs mycket) nackspärr hindrar mig dock inte från att röra på mig. Jag tänkte ta mig på gymmet istället och köra i min egen takt. Bättre än inget alls, tänker jag.

core-bebis

Långpass

Tänk om jag för två år sedan hade vetat att en löprunda på 8k inte skulle räknas som en långrunda? Jag hade nog skrattat och tyckt att jag var helt knäpp.

Men nu är det faktiskt sant. 8k är inte jättelångt även om det känns så ibland. Träning ger färdighet!

Att springa en ”runda” men denna utsikt alltså, det slår väl det mesta?!

Tänkvärt:

Du vet väl om att du är fantastisk❤

Vecka 38

Summerar träning och aktiviteter vecka 38

Måndag: Styrketräning (armar/axlar). Kroppen kändes trött och sliten men fick ändå till ett bra pass.

Tisdag: Corepasset blev inställt 😟, Vila

Onsdag: löpning, en kort snabb härlig  runda på 4k med vovven istället för kvällsprommis. Kroppen kändes pigg!

Torsdag: GRIT. Kroppen kändes fantastisk!

Fredag: Ledig men körde Cross Circle på ”lunchen”.

Lördag: Aktiv dag på crossbanan.

Söndag: Min Födelsedag! Hej Hej 36! Sprang mitt långpass som inte blev något långpass. 

Otroligt hur känslan i kroppen snabbt kan vända. I måndags trodde jag att jag skulle bli tvungen att vila typ hela veckan. Resten av veckan kände jag mig stark!