Min högra sida

Alltså jag är 35 år och har av min ortopedkompis, för några veckor sedan, fått konstaterat att jag är överrörlig i mina leder. Då har hon bara kollat på mina fingrar.

Nu när jag gått till naprapaten så har han sagt att jag har ett roterande bäcken. Något som vad jag förstår kan hänga ihop med överrörligheten.

Det känns ändå som att pusselbitarna faller på plats. Kanske Hälsocentralen hade rätt ändå när de sa att jag skulle gå till en sjukgymnast?! Hur som helst så har jag googlat på lite övningar så nu är det till att stretcha och träna bålpartiet m.m. Har lite övningar som jag kört igång med.

Ska ge det några veckor nu över julen annars kanske jag får ringa den där sjukgymnasten ändå?!

  
Ni som har ett stillasittande jobb… Ni glömmer väl inte att stå upp? 
 

Lämna en kommentar